Blogroll

Senarai Tajuk

Agama (500) Al-Quran (24) Amazing (284) Anak (50) Bahaya (59) Berita Dunia (1) Biskut Raya (68) Contest (1) Crazy (125) Doa (14) Download (74) E-Book (4) Fotografi (4) Garage Sale (3) Hiburan (316) Hidayah (26) Hot's (178) Ibadah (26) Info (660) Jahitan (7) Jawatan Kosong (2) Jimak (2) K-Pop (30) Kenderaan (148) Kesihatan (167) Kisah Benar (19) Kisah Sufi (47) Kitab (9) Lawak (93) Misteri (44) Most (67) Movie (85) Nabi Muhammad S.A.W (54) Ngeri (174) Novel (10) Pelancongan (2) Pelik (131) Pendidikan (405) Peraduan (1) Personal (165) Pertahanan (9) Rawatan Islam (6) Renungan (115) Resepi (357) Scarf / Shawl (8) Sejarah (38) Semasa (283) Sempoi (297) SEO (4) Seram (35) Sukan (222) Syiah (4) Teknologi (364) Tips (77) Top (10) Tudung (14) Tutorial (96) Ulama (54) Ustaz Azhar (35) Video (7) WallPaper (1) Yahudi (29)

Promosi Terbaru!!! Sila Klik Dibawah!!!

Monday, February 16, 2015

Petua Cara Hilangkan Karat Gigi


Gigi merupakan salah satu aset yang paling berharga bagi semua orang. Tak kiralah sama ada lelaki mahupun wanita. Walau sekacak atau secantik manapun wajah anda, tapi jika rambut gigi berkarat...tak guna jugak! Betul tak?

Cuba anda bayangkan seorang wanita cantik berada di depan mata. Potongan badannya pun boleh tahan. Anda pun senyum kepadanya. Lalu senyuman anda tu dibalasnya dengan menampakkan giginya yang "ala-ala" tersusun tapi berkarat.

Apa perasaan anda??

Kalau anda tanya saya, memanglah daripada minat terus jadi tak berminat langsung!

Sebab apa?

Sebab menjaga kebersihan gigi tu kan penting dan ia juga ada hubung kait dengan saraf yang terdapat di seluruh tubuh badan kita. :D

Atas sebab itulah saya nak kongsikan petua hilangkan karat gigi hari ni.

Masalah karat gigi ni biasanya dialami oleh individu yang kuat merokok. Betul tak?

Ini kerana candu yang melekat pada gigi tu.
Usah risau, masalah ini boleh diselesaikan dengan menggunakan pinang.

Cara-caranya:

1. Ambil sebiji pinang tua dan keringkannya.

2. Apabila pinang tu dah kering, pinang itu kemudiannya dikacip halus.

3. Bakar isi pinang yang telah dikacip halus tu sehingga hangus.

4. Akhir sekali, gunakan isi pinang itu untuk menggosok gigi anda yang berkarat tu.

5. Ulang proses 1 hingga 4 setiap hari sampai gigi anda menjadi putih semula.


Sekian, terima kasih.

0 comments:

Post a Comment

Assalamualaikum & Salam Sejahtera! Terima kasih atas kunjungan..Semoga ada manfaat bersama..Amin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus 2016

Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus 2016

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More