Blogroll

Senarai Tajuk

Agama (504) Al-Quran (25) Amazing (288) Anak (54) Bahaya (59) Berita Dunia (1) Biskut Raya (68) Contest (1) Crazy (128) Doa (14) Download (74) E-Book (4) Fotografi (4) Garage Sale (3) Hiburan (317) Hidayah (24) Hot's (181) Ibadah (27) Info (678) Islam (499) Jahitan (7) Jawatan Kosong (2) Jimak (2) K-Pop (30) Kenderaan (156) Kesihatan (172) Kisah Benar (20) Kisah Sufi (47) Kitab (9) Lawak (94) Misteri (44) Most (70) Movie (85) Nabi Muhammad S.A.W (57) News (1) Ngeri (174) Novel (10) Pelancongan (4) Pelik (133) Pendidikan (414) Peraduan (1) Personal (166) Pertahanan (9) Rawatan Islam (6) Renungan (118) Resepi (403) Scarf / Shawl (8) Sejarah (38) Semasa (288) Sempoi (304) SEO (4) Seram (35) Sukan (223) Syiah (4) Teknologi (448) Tips (85) Top (10) Tudung (14) Tutorial (96) Ulama (66) Ustaz Azhar (35) Video (7) WallPaper (1)

Promosi Terbaru!!! Sila Klik Dibawah!!!

Friday, January 27, 2012

Kisah Makcik Cucur Udang


Ali bengang sungguh bila dia dapati cucur udang yang dibeli tiada seekor udang pun di dalamnya.. Lalu dia pun patah balik ke gerai makcik jual kuih tu..
Dengan panas hati dia tanya pada makcik yang jual cucur itu… “Makcik, kenapa cucur udang ini seekor udang pun tiada?!”
Makcik yang jual tu pun dengan selambanya menjawab, “habis tu yang kau beli cucur badak ada tak badak di dalamnya?! Macam mana pula dengan cucur kodok, ade tak kodok yg melompat kat kau?!”
Ali rasa macam nak bunuh diri dengan jawapan yang diberi makcik tadi….
**Moral: Hidup ni kena byk bersabar! Sabar adalah sebahagian dari IMAN. Anggap segala yg berlaku, hanya untuk menguji keIMANan kita…. AMIN…

2 comments:

salam..dulu masa kecik2 saya suke beli cucur udang sebab nak udang...tapi bile saya beli saya dapat udang yang kecikkk sangat,dan ada yang x de,saya dah x nak beli dah sampai hari ini....sbb x de udang..hahaha

udang pada nama jew...baik wat sdiri kat umah..pilih je nk wat udang beso man..xgitu? hehe...

Post a Comment

Assalamualaikum & Salam Sejahtera! Terima kasih atas kunjungan..Semoga ada manfaat bersama..Amin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More