Blogroll

Senarai Tajuk

Agama (381) Al-Quran (22) Amazing (69) Anak (41) Bahaya (44) Contest (1) Crazy (100) Doa (14) Download (75) E-Book (4) Fotografi (3) Garage Sale (3) Hiburan (240) Hidayah (20) Hot's (149) Ibadah (15) Info (448) Jahitan (5) Jawatan Kosong (2) Jimak (2) K-Pop (31) Kenderaan (47) Kesihatan (109) Kisah Benar (17) Kisah Sufi (14) Kitab (8) Lawak (82) Misteri (25) Most (62) Movie (83) Nabi Muhammad S.A.W (41) Ngeri (156) Novel (7) Pelancongan (2) Pelik (108) Pendidikan (284) Peraduan (1) Personal (135) Pertahanan (7) Rawatan Islam (3) Renungan (87) Resepi (39) Scarf / Shawl (8) Sejarah (35) Semasa (234) Sempoi (222) SEO (4) Seram (27) Sukan (127) Syiah (3) Teknologi (60) Tips (38) Top (10) Tudung (8) Tutorial (78) Ulama (24) Ustaz Azhar (35) Video (7) WallPaper (1) Yahudi (20)
There was an error in this gadget

Promosi Terbaru!!! Sila Klik Dibawah!!!

Monday, January 9, 2012

25 Teka-Teki Terbaik..Jom Layan!!!


Kalau mengantok bacalah teka teki ni….

Dalam Banyak2 air, air apa yg paling berani? Ha.Ha. Ape bende tu? Kalau nak tahu, jawapannya ialah air kopi.. eh.. eh takdelah jawapan yg sebenarnye ialah air terjun.. sebab dia berani terjun!!!! Ha!!! Ha!!! Ha!!!!!

Banyak-banyak binatang, binatang apa keluar haid… nak tau cari sendiri.. takdok eh..
jwpn: kura-kura..ala tu pun tak tahu…keluar HEAD..saja buat lawak..tak paham jugak. ala kepala le..

Dlm 1 pertunjukkan, seorg ahli silap mata tela memijak kaca dengan tapak kakinya.. Tetapi dia x mengalami kelukaan.. lalu dia memijak paku yg brtaburan..dan x luka juga.. apabila selesai persembahan dia jln terhencut2 kerana terpijak tahi ayam…hehehe… ok x … lawak x…

Dlm bnyk2 binatang, binatang ape yg bertelur dan beranak? kira 2 alam la niiii. ha jawap2. nak tau jawapanye? siput babi laaaaa. ye la siput bertelur, babi beranak. kenape x percaye ye?

Kalau anda ni semuanya pandaiiii cuba teka, banyak-banyak sungai, sungai apa yang paling berat?
Jawapaaaaaaannya ialah Sungai Besi… Ha ha ha… lawak tak… alahhhh, lawaklah ye..

Kereta dengan motor, mana lebih tua? ha.. jawablah.
-saya bagi 2 saat.
-…..1 saat
-…..2 saat
oklah jawapannya adalah motor, sebab motor pakai tongkat…MUAHAHAHA-….. WASSALAM

Dlm banyak-banyak pokok, pokok apa yg baik hati? aku tak sanggup dah tengok sure hampa teriak. kuaq ayaq mata ooo…… jawapan dia pokok pisang sebab dia keluarkan jantung dia.

Ni dia satu lagi teka teki dari aku..huruf jawi apa yang ada angin…keh keh keh.. jawab jgn tak jawab.. nak tau apa. huruf TA dan YA laa…kan jadi TAYAR tu.. HEHEHE

Nih aku nak teka ni…kasut apa yang paling keras?? haa.. pikiaq2.. apa? kasut batu..salah maa.. kasut BATA laaaa…muhahaha.. lawak ka????

Sebuah bas telah berhenti secara mendadak kerana hampir terlanggar seekor katak. apakah yang akan turun dahulu selepas pemandu itu behenti? jawapannya ialah meter bas tulah

Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu.. mane huruf yang boleh kahwin.. ahhh sape dapat jawab???? senang jer… tahu tak jawapannya? aahh jawapannya ialah… huruf i ngan u lerrr.. hehehehehe. nih antara pasangan bercinta lerrr. hehehehe

Kalau korang pandai math, 5 orang cina tolak 3 orang india, jadi apa? orang india tu jatuh lah…. keh keh keh!!!

Ada 3 biji limau kendian di bahagi kepada 3 bahagian.. lepas tu di bagi pulak pada 3 org.. baper seorang dapat? kes kes kes kes korang mesti lemah IQ kan.. jawapannya sorang dapat sebiji limau ler.. sbb sama gak ko potong atau tak hehehhe mesti dapat sorang sebiji

Ok aku nak tanya hampa. benda apa kalau naik tak turun dah? kui..kui..kui jwpn dia umuq la.ish…ish..ish hampa ni

Murid1: Cikgu, Sungai seget di mana?
Cikgu: …..(Diam jer).
Murid2: Ha kau balik rumah nanti kau pergi tanya mak kau. Ajak pergi bercuti sekali kat sana.
Bila dirumah.
Murid1: Emak! Sungai seget kat mana? Jom kita gi bercuti!.
Emak: Palahotakko! Sape yang nak cuti kat tepi parit tu! (Sungai seget tu kat JB. Sape yang dok JB tau la kat mana sungai seget tu)

Seorang pemandu teksi terkejut besar apabila dicuit oleh penumpangnya dari belakang lantas memberi amaran supaya tidak melakukan demikian lagi. Katanya ini adalah hari pertama beliau memandu teksi setelah 30 tahun jadi driver kereta jenazah… faham faham aje lah.

Cuba teka, mouse komputer, jantan ke betina? jawapannye betina ler.. pasal dia pakai pad. hehe

Ada sekor gajah dan sekor kancil, berjalan2 dalam hutan. Suatu ketika, mereka terjumpa sebuah titi. Semasa kancil menaiki titi tersebut, titi tersebut runtuh. Kancil telah patah kaki. Gajah pula patah… Gajah patah apa rasanya ya? Gajah PATAH BALIK kot!

Dalam banyak banyak lembu, lembu apa yang semua petani cari, (any answer?)…. lembu yang hilang lah ngok. kalau tak hilang siapa lah ada masa nak kisah pasal lembu.

Hidupan apa di dalam laut paling tua. jawapannya udang sebab dia sudah bongkok dan berjanggut.. ha ha ha ha

Cube teke ye benda apa apabila kita berdiri dia baring, bila kita baring dia berdiri? Jawab2 jangan tak jawab. Ape? tak tahu jawapannye la senang je jawapannye tapak kaki la……

Banyak2 ikan, ikan apa yang pemalu… jawapannyer: ikan sardin. sebab nyer dier duduk dlm tin..

ANDAIKATA ANDA TERJUMPA MAYAT MANUSIA DAN BANGKAI HAIWAN YANG MANA SATU ANDA PERLU TUTUP DAHULU? JAWAB.. JAWAB JGN TAK JAWAB.. DUA-DUA..? SALAHLA.. TAK TAHU.. TENTULAH HIDUNG..

APAKAH BENDA YANG KITA POTONG IA TETAP AKAN PANJANG? HA JAWAPANYA MESTILAH KACANG PANJANG KAN. TAKKANLAH DAH POTONG KITA KENA PANGGIL KACANG PENDEK TAK SESUAI TAU.

0 comments:

Post a Comment

Assalamualaikum & Salam Sejahtera! Terima kasih atas kunjungan..Semoga ada manfaat bersama..Amin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus 2014

Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus 2014

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More